Regulamin sklepu internetowego
Dane kontaktowe Sprzedawcy:
-
Adres: 47-330 Zdzieszowice ul. Miarki 34
- Adres poczty elektronicznej: biuro@e-opolnet.pl
- Numery telefonów: 786334442
-
Numer rachunku bankowego: PL95 8883 1015 2003 3002 0139 0001
§ 1 Postanowienia ogólne
Sklep internetowy: E-OPOLNET, działający pod adresem: www.e-opolnet.pl, prowadzony jest przez E-OPOLNET SP. Z O.O., z siedzibą przy 47-330 Zdzieszowice ul. Miarki 34, działający pod numerem NIP: 1990130988, REGON: 526798634. Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu Internetowego oraz zasady zawierania za pośrednictwem Sklepu Internetowego Umów sprzedaży Towarów znajdujących się w asortymencie Sklepu Internetowego, zasady wykonywania tych umów oraz zasady postępowania reklamacyjnego.
Środki ochrony roślin mogą być nabywane wyłącznie przez osoby pełnoletnie oraz posiadające kwalifikacje wymagane od osób nabywających środki ochrony roślin określone w art. 28. Ustawy z dnia 08.03.2013r. o środkach ochrony roślin (Dz.U. z 2020r., poz.2097). Nie spełnienie powyższych warunków jest złamaniem regulaminu sklepu. Kupujący oświadcza, iż spełnia warunki wymienione w ww. ustawie o środkach ochrony roślin oraz posiada przeszkolenie w zakresie stosowania środków ochrony roślin w przypadku środków dla użytkowników profesjonalnych.
Ze środków ochrony roślin należy korzystać z zachowaniem bezpieczeństwa. Środki ochrony roślin należy stosować w taki sposób, aby nie stwarzać zagrożenia dla zdrowia ludzi, zwierząt oraz dla środowiska. Przed każdym użyciem środków ochrony roślin (herbicydów, insektycydów, fungicydów i innych) przeczytaj informacje zamieszczone w etykiecie oprysku i informacje dotyczące stosowania danego środka ochrony roślin.
§ 2 Kontakt ze sklepem
Dane kontaktowe Sprzedawcy:
- Adres pocztowy: 47-330 Zdzieszowice ul. Miarki 34
- Adres poczty elektronicznej: biuro@e-opolnet.pl
- Numery telefonów: 786334442
- Numer rachunku bankowego: PL95 8883 1015 2003 3002 0139 0001
- Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów i numerów telefonów podanych w niniejszym paragrafie.
- Klient może porozumieć się telefonicznie ze Sprzedawcą w dniach od poniedziałku do piątku w godzinach od 8 do 16.
§ 3 Definicje
Ilekroć w niniejszym Regulaminie użyte są wymienione poniżej terminy należy przez nie rozumieć:
- Formularz Zamówienia – usługa dostępna na stronie Sklepu Internetowego, za pomocą której Klient może dokonać zakupu, poprzez dodanie Towaru do Koszyka oraz określenie zasad Umowy Sprzedaży – w tym sposobu płatności i dostawy.
- Klient – Przedsiębiorca, zawierający Umowę Sprzedaży lub korzystający z Usługi Elektronicznej zgodnie z Regulaminem, będący użytkownikiem końcowym lub dystrybutorem Produktów. Klient oświadcza, że korzystanie przez niego z Usług Elektronicznych jest bezpośrednio związane z jego działalnością gospodarczą oraz ma dla niego charakter zawodowy, w szczególności wynikający z przedmiotu wykonywanej przez niego działalności gospodarczej, ujawnionego w Krajowym Rejestrze Sądowym lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Klientem nie może być konsument, w rozumieniu art. 221 Kodeksu Cywilnego ani osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Klient może działać samodzielnie, a także w jego imieniu i na jego rzecz może działać Przedstawiciel Klienta.
- Konsument - użytkownik będący osobą fizyczną, dokonujący w Sklepie Internetowym czynności niezwiązanych bezpośrednio z jego działalnością zawodową lub gospodarczą.
- Przedsiębiorca – oznacza osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną niebędącą osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadzącą we własnym imieniu działalność zawodową lub gospodarczą i dokonującą czynności prawnej związanej bezpośrednio z jej działalnością zawodową lub gospodarczą.
- Konto Klienta - to panel osobisty dla każdego Klienta, utworzony na jego rzecz przez Sprzedawcę, po dokonaniu przez Klienta rejestracji w sklepie w ramach usługi prowadzenia Konta Klienta.
- Koszyk –Usługa Elektroniczna udostępniana Klientowi, polegająca na umożliwieniu mu złożenia Zamówienia Produktów, wyświetlenia podsumowania Ceny poszczególnych Produktów i wszystkich Produktów łącznie oraz ewentualnych kosztów wysyłki i innych kosztów.
- Sklep Internetowy –Prowadzona przez Sprzedawcę platforma umożliwiająca składanie Zamówień oraz korzystanie przez Klienta z Usług Elektronicznych świadczonych przez Sprzedawcę pod domeną e-opolnet.pl.
- Sprzedawca – jest to podmiot wskazany w § 1, który prowadząc działalność zarobkową lub zawodową proponuje sprzedaż za pomocą Sklepu Internetowego.
- Towar – Rzecz ruchoma, która jest przedmiotem transakcji pomiędzy Sklepem Internetowym a Klientem.
- Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Towarów zawarta na odległość przez Klienta za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
§ 4 Rejestracja i logowanie
- Sprzedawca świadczy usługi drogą elektroniczną, umożliwiając Klientom zakładanie i korzystanie z Konta Klienta na stronie Sklepu Internetowego..
- Przeglądanie asortymentu Sklepu Internetowego nie wymaga zakładania Konta Klienta. Składanie zamówień na Towar przez Klienta jest możliwe zarówno po założeniu Konta Klienta, jak i poprzez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych, które umożliwiają realizację zamówienia bez zakładania Konta Klienta.
- Rejestracja Konta Klienta w Sklepie Internetowym jest dobrowolna i nieodpłatna.
- Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto Klienta poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, za pośrednictwem poczty pisemnej lub wiadomość e-mail na adresy podane w § 2.
- Aby zarejestrować Konto Klienta, Klient musi zapoznać się z niniejszym Regulaminem, zaakceptować go oraz wyrazić zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych podanych podczas rejestracji, które zostały oznaczone jako obowiązkowe..
§ 5 Składanie zamówienia
-
Klient może składać zamówienia na produkty dostępne w asortymencie Sklepu Internetowego przez całą dobę, 7 dni w tygodniu, poprzez wypełnienie Formularza Zamówienia.
- Podczas składania zamówienia Klient musi zapoznać się z niniejszym Regulaminem i go zaakceptować. Potwierdzenie zapoznania się z dokumentem i akceptacji odbywa się poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola przed finalizacją zamówienia. Brak akceptacji Regulaminu przez Klienta uniemożliwia dokonanie zakupu Towaru za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
- Towar zamówiony w Sklepie Internetowym przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę, który nie ma obowiązku rozliczania wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, może zostać dostarczony wyłącznie na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, chyba że Sprzedawca postanowił inaczej. Do dostawy dokonywanej na terytorium innego państwa członkowskiego, aniżeli terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, stosuje się § 7.
- Po złożeniu zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie i przyjmuje je do realizacji. Potwierdzenie to następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę wiadomości e-mail na adres poczty elektronicznej Klienta podany podczas składania zamówienia. Wiadomość ta zawiera oświadczenie Sprzedawcy o otrzymaniu zamówienia, jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą zostaje zawarta w momencie otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail.
- Klient, który wybrał płatność z góry przy składaniu zamówienia, powinien uiścić cenę oraz koszty dostawy towaru w ciągu 2 dni od zawarcia Umowy Sprzedaży. W przypadku braku płatności w tym terminie, zamówienie zostaje anulowane.
- Klient który zrezygnuje z realizacji złożonego zamówienia i nie zgłosi sprzedającemu odstąpienia od umowy zostanie obciążony kosztami przygotowania paczki do wysyłki.
- Jeżeli w ramach jednolitej gospodarczo transakcji o wartości przekraczającej kwotę 15 000 zł Klient dokona zakupu jako Przedsiębiorca będący podatnikiem VAT, w tym Przedsiębiorca Indywidualny będący podatnikiem VAT, co najmniej jednego z towarów załącznika nr 15 do ustawy o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 r. (Dz.U. Nr 54, poz. 535, ze zmianami) wówczas transakcja taka będzie podlegała szczególnemu rozliczeniu w obszarze podatku od towarów i usług (tzw. mechanizm podzielonej płatności). W takim przypadku Klient zostanie automatycznie powiadomiony o zasadach rozliczenia transakcji i dalszych krokach.
- Sprzedawca może anulować zamówienie złożone przez Klienta, niebędącego Konsumentem, (tj. odstąpić od Umowy sprzedaży w rozumieniu art. 395 Kodeksu cywilnego) aż do upływu 7 dni, licząc od momentu zawarcia Umowy sprzedaży. Odstąpienie od Umowy sprzedaży w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny. Odstąpienie nie rodzi po stronie Klienta, niebędącego Konsumentem, żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy. Do skutków odstąpienia od umowy przez Sprzedawcę stosuje się odpowiednio § 8 ust. 7 oraz ust. 8 Regulaminu.
- Środki ochrony roślin mogą być nabywane wyłącznie przez osoby pełnoletnie oraz posiadające kwalifikacje wymagane od osób nabywających środki ochrony roślin określone w art. 28. Ustawy z dnia 08.03.2013r. o środkach ochrony roślin (Dz.U. z 2020r., poz.2097). Nie spełnienie powyższych warunków jest złamaniem regulaminu sklepu. Kupujący oświadcza, iż spełnia warunki wymienione w ww. ustawie o środkach ochrony roślin oraz posiada przeszkolenie w zakresie stosowania środków ochrony roślin w przypadku środków dla użytkowników profesjonalnych.
Ze środków ochrony roślin należy korzystać z zachowaniem bezpieczeństwa. Środki ochrony roślin należy stosować w taki sposób, aby nie stwarzać zagrożenia dla zdrowia ludzi, zwierząt oraz dla środowiska. Przed każdym użyciem środków ochrony roślin (herbicydów, insektycydów, fungicydów i innych) przeczytaj informacje zamieszczone w etykiecie oprysku i informacje dotyczące stosowania danego środka ochrony roślin.
- Klient jest zobowiązany zapoznać się z Regulaminem przed rozpoczęciem korzystania z Usług Elektronicznych.
- Klient zobowiązany jest do podawania w udostępnionych w ramach Sklepu Internetowego formularzach wyłącznie prawdziwych, aktualnych i wszystkich koniecznych danych Klienta.
§ 6 Ceny towarów
- Ceny towarów prezentowanych na stronie Sklepu Internetowego wyrażone są w złotówkach i są cenami brutto, a więc zawierają podatki, w tym podatek od towarów i usług (VAT).
- Ceną wiążącą i ostateczną jest cena podana w Koszyku po potwierdzeniu przez sprzedawcę, a więc w podsumowaniu zamówienia, w chwili złożenia zamówienia przez Klienta za pośrednictwem Sklepu internetowego.
- Towar zamówiony w Sklepie Internetowym przez osoby wskazane w § 5 ust. 3 lit. a i b, może zostać dostarczony wyłącznie na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, chyba że Sprzedawca, przedstawiając Towar w Sklepie Internetowym, postanowił inaczej.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odstąpienia od umowy zawieranej z Przedsiębiorcą wskazanym w § 5, jeżeli, wskutek złożonego przez niego zamówienia, całkowita wartość dostaw towarów dokonywanych w ramach wewnątrzwspólnotowej sprzedaży towarów na odległość w rozumieniu ustawy o podatku od towarów i usług przekroczyłaby u Sprzedawcy w trakcie roku podatkowego kwotę 42.000 zł. W takim wypadku Sprzedawca prześle Klientowi oświadczenie o odstąpieniu od umowy na podstawie art. 395 § 1 Kodeksu Cywilnego w terminie określonym w § 5 ust. 9 Regulaminu.
- Sprzedawca może w wybranym przez siebie okresie określić próg minimalnej wartości Zamówienia
§ 7 Realizacja zamówień
- Czas realizacji zamówienia złożonego za pośrednictwem Sklepu Internetowego, w przypadku gdy towar będzie dostarczony na wskazany adres na terenie Rzeczpospolitej Polskiej, wynosi najczęściej 1-2 dni robocze. Towary których nie mamy na miejscu to do 10 dni roboczych licząc od dnia:
- w przypadku wybrania przez Klienta przy składaniu zamówienia płatności przy odbiorze zamówionego towaru (płatność za pobraniem) – od dnia wysłania przez Sprzedawcę do Klienta wiadomości elektronicznej z potwierdzeniem przyjęcia zamówienia do realizacji,
- w przypadku wybrania przez Klienta przy składaniu zamówienia płatności z góry kartą kredytową lub przelewem internetowym bankowości elektronicznej – od dnia otrzymania przez Sprzedawcę potwierdzenia poprawnego wykonania płatności przez podmiot realizujący płatności.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany terminu realizacji Zamówienia ze względu na ważne powody, w szczególności ze względu na dostępność Produktu.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie Produktu powstałe od przyjęcia go do przewozu aż do wydania go Klientowi oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki.
- W przypadku nieodebrania przesyłki, kupujący jest zobowiązany do pokrycia podwójnych kosztów wysyłki (w obie strony).
- Ani Sprzedawca ani jego pracownicy nie ponoszą odpowiedzialności wobec Klienta, jego podwykonawców, pracowników, upoważnionych przedstawicieli i/lub pełnomocników za wszelkie szkody, w tym utratę zysków, w szczególności z tytułu czynu niedozwolonego oraz powstałe w wyniku zachowań podjętych przez Klienta lub osoby trzecie na skutek prowadzonych Konsultacji.
-
Wysyłka kurierem:
do 25kg - 20zł
25-50kg - 40zł
50-75kg - 60zł
75-100kg - 80zł
100-125kg - 100zł
125-150kg - 120zł
150-175kg - 140zł
175-200kg - 160zł
200-300kg - 180zł
300-800kg - 300zł
powyżej 800kg cena przesyłki ustalana indywidualnie pod numerem telefonu: 786-334-442
ostateczna cena przesyłki zależy od rozmiarów paczki oraz formy płatności.
§ 8 Prawo odstąpienia od umowy
- Konsument lub osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego (wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej) może w terminie 14 dni od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży odstąpić od umowy bez podania przyczyny.
- Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się od dostarczenia Towaru Klientowi lub wskazanej przez niego osobie innej niż przewoźnik.
- Klient może odstąpić od Umowy Sprzedaży, składając Sprzedawcy jednoznaczne oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy wysłanie przez Klienta, przed upływem wskazanego terminu, pisma pocztą na adres wskazany w § 2 lub poprzez przesłanie tego oświadczenia za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres wskazany w § 2.
- Do zachowania terminu do odstąpienia od Umowy wystarczy wysłanie informacji dotyczącej wykonania przysługującego prawa odstąpienia od Umowy przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy.
- W przypadku odstąpienia od Umowy, Klient ma obowiązek zwrócić towar Sprzedawcy niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia, w którym Klient poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu wystarczy, jeśli Klient odeśle towar przed upływem 14-dniowego terminu na adres wskazany w § 2.
- W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy, zwróci Klientowi otrzymane od niego płatności, jednak z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostarczenia.
- Zwrot płatności zostanie dokonany przez Sprzedawcę przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakich użył Klient, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu płatności - w każdym przypadku Klient nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
- Sprzedawca ma prawo wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Klienta do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia przez Klienta dowodu odesłania Towaru, w zależności od tego, które ze zdarzeń nastąpi wcześniej.
- Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
- Na podstawie z art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz. U. z 2020 r. poz. 287 ze zm.), prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje w odniesieniu do umów wskazanych w ww. artykule.
§ 9 Reklamacja
- Umową Sprzedaży objęte są nowe produkty.
- Sprzedawca jest zobowiązany do dostarczenia Klientom Towaru bez wad fizycznych i prawnych. Sprzedawca ponosi wobec Klientów odpowiedzialność za wady Towaru na zasadach określonych w przepisach ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (tekst jednolity Dz. U. z 2020, poz. 1740 ze zm.), w szczególności w art. 556 i następnych Kodeksu cywilnego.
- Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w niniejszym Regulaminie adresy Sprzedawcy lub przy wykorzystaniu elektronicznego formularza reklamacyjnego, udostępnionego przez Sprzedawcę na stronie Sklepu Internetowego. Zaleca się, aby w reklamacji zawrzeć m.in. zwięzły opis wady, okoliczności jej wystąpienia, datę wystąpienia, dane Klienta składającego reklamację, oraz żądanie Klienta w związku z wadą towaru.
- W przypadku wad ukrytych termin zgłoszenia reklamacji wynosi 3 (trzy) dni od dnia ich wykrycia.
- Sprzedawca rozpatrzy i ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia złożenia reklamacji. O sposobie rozpatrzenia reklamacji Klient zostanie poinformowany zgodnie z danymi wskazanymi w zgłoszeniu reklamacji.
- Klient może w ciągu 14 dni zwrócić towar.
Towar musi być oryginalnie zamknięty i nieuszkodzony.
Żeby odstąpić od umowy sprzedaży, konsument musi złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy.
§ 10 Administrator danych osobowych
- Administratorem danych osobowych Klientów Sklepu Internetowego jest e-opolnet sp. z o.o. z siedzibą w 47-330 Zdzieszowice ul. Miarki 34, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy w Opolu pod numerem KRS 0001066784, działający pod numerem NIP: 1990130988, REGON: 526798634.
- Podanie danych osobowych przez Klientów Sklepu Internetowego jest dobrowolne, z tym jednak zastrzeżeniem, że niepodanie określonych danych w procesie rejestracji uniemożliwia rejestrację i założenie konta oraz uniemożliwia złożenie i realizację zamówienia.
- Sklep Internetowy przetwarza dane osobowe na potrzeby:
- prawidłowej realizacji Umowy Sprzedaży towarów oraz ich wysyłki. Niepodanie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje odmową zawarcia tejże umowy;
- do marketingu towarów i usług znajdujących się w ofercie Sklepu Internetowego w przypadku udzielenia stosownej zgody (rozumianej jako wysyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną oraz z wykorzystaniem telekomunikacyjnych urządzeń końcowych – SMS, zgodnie z Ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
- Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest udzielona zgoda, a w stosownych przypadkach konieczność realizacji Umowy Sprzedaży.
- Każdy Klient, którego dane osobowe przetwarza Sklep Internetowy ma prawo do:
- żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, przenoszenia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. W związku z przetwarzaniem przez Sklep Internetowy danych, przysługuje także prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych, które są przetwarzane na podstawie wyrażonej zgody. Cofnięcie zgody nie będzie wpływać na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie wyrażonej zgody przed jej wycofaniem.
- Dane osobowe będą przechowywane do momentu wycofania przez Klienta Sklepu Internetowego zgody.
- Sklep Internetowy nie przekazuje danych osobowych do państwa trzeciego.
- Szczegółowe informacje na temat przetwarzania danych dostępne są w Polityce Prywatności i Plików Cookies.
§ 11 Postanowienia końcowe
- Umowy zawierane poprzez Sklep Internetowy zawierane są w języku polskim.
- e-Opolnet Sp. z o.o. zastrzega sobie możliwość dokonania zmiany w regulaminie, zamieszczając jego nową treść na stronie e-Opolnet.pl